2013. január 20.

Klasszikus olivás-levendulás szappan mandulaolajjal

Nagyon szerettem volna már látni egy igazán fehér, tisztaságot sugárzó levendulás szappant, ami az én kezeim közül kerül ki. Ezért próbáltam ki a kezdő szappankészítők alapreceptjét, ami olívaolajat és levendulavirágot tartalmaz. Került bele még kókuszvaj, mert a habzásról nem tudok lemondani, vitamindús napraforgóolaj, amiben áztattam rövid ideig a virágokat azt remélve, hogy nem fognak teljesen elszíneződni (ez félig-meddig be is vált), és pálmavaj, hogy ne legyen túl puha a szappan. Mandulaolajat is adtam hozzá, ami a száraz, érzékeny bőrről gondoskodik. Ha levendulaszappan, hát az illata is legyen az. Kukoricakeményítőbe kevertem Tihanyi levendulaolajat, ezzel gazdagítva a jótékony hatóanyagokat. (Igen, ez itt a reklám helye, nem csak azért mert ez is 100%-os és mégis olcsóbb, mint a társai, de magyar is, ami fontos kis hazánknak mostanában, ha már a szappanosok alapanyagainak többsége a határon túlról származik.)

 
Ilyen, amikor még az öntőformában érik (és még néhány "művészi" fotó, hátha meghozza a kedved a kipróbálásához is):

2 megjegyzés: