2013. július 23.

Mini vinoterápia minden reggel - boros szappan

Állítólag a francia nők kezdték ezt a hóbortot is... mi mást is vártunk! Állítólag mézzel dúsított borfürdőt vettek, és ledarált szőlőfürtökkel masszírozták a testüket. Egyszer én is kipróbáltam, gondoltam, miért ne léphetnék eggyel tovább! A bornak számos jótékony hatása van a bőrre, ha külsőleg alkalmazzuk. Mértékkel persze belsőleg is, én nem vagyok nagy boros, de ezt nem vitatom el, sőt - ha már mulatni kell, akkor azt inkább borral, mint bármi mással. Azt azért vegyük figyelembe a napi pohár előtt, hogy az alkohol igen nagy százaléka (sajnos nem emlékszem a pontos számra, és helytelen adatot nem fogok leírni, de tényleg megdöbbentően nagy, tízes nagyságrendről beszélünk!) a bőrön keresztül, párolgással távozik a szervezetből. Ez hosszú távon nemhogy használ, de bizony árt is a szépségünknek, mert direkt módon szárítja a sejteket, amik egyébként is dehidrálódnak alkohol hatására. De térjünk inkább vissza a kedvező hatásokra: véd a sejtek idő előtti öregedése ellen, hidratál, tonizál, gyümölcssavai halványítják a foltokat, cukor és extrakt-tartalma táplál, fokozza a hajszálerek aktivitását és a bőr elasztin- és kollagéntermelését. 
Egyszer már kísérleteztem egy boros szappannal, de sokat akar a szarka... nagy tervek voltak, lett belőle egy isteni tusfürdő. Nem könnyű falat, ha figyelmetlen az ember, ugrik az egész munkája. Először is az összes alkoholt el kell párologtatni, különben olajban úszó nátrium-alkoholátunk lesz, jó drágán. Igen, a forralás volna a legkézenfekvőbb, de jó lenne minél kevesebb hatóanyagot elvesztegetni hőkezeléssel, így marad a több napos gondos párologtatás. Dolgozhatnék musttal is... az Ember boros ügyféltől kapott ajándékba, hozzátenném: hála égnek, mert ő is pont akkora alkesz, mint én: nálunk bármilyen bor képes megsavanyodni. No de a must! Hát azt annyira szeretjük mindketten, hogy nem kérdés, melyik nedűt "áldozzuk be" szappannak, helyesbítek, melyiket éri a megtiszteltetés, hogy kézműves szappanná lehet :) Egri bikavér a választás, no nem a színe miatt, hisz tudtam, hogy az sajnos a lúg áldozatává válik, inkább azért, mert a fentieket a vörösek tudják. És ha már a boré, általa a szőlőé a központi szerep, hát erre a témára épült az egész szappan. A kókuszvajnak és az olívaolajnak ezúttal szőlőmagolaj lett a társa, a lehető legnagyobb mennyiségben - kiváló fiatalító, hidratáló, rugalmasságot adó komponens. Párja a szőlőmagliszt, így egy molekulát sem veszítünk a szőlő magjából. Radíroz, tele van ásványi anyagokkal és nyomelemekkel, és annyira erős antioxidáns, hogy táplálékkiegészítőként az egy kiskanálnyi napi adagot nem szabad vele túllépni! Csak az állagot javítandó kapott egy csipet Himalaya-sót, amiről mindig azt írom, hogy minden bőrnek jót tesz egy kevés. Végre egyszer leírom, hogy méregtelenít, a gyulladásos bőrbetegségeket gyógyítja, a pattanásos bőrt karban tartja faggyúműködést kiegyensúlyozó hatása által. Bár árad a szappanból a szőlőillat, én úgy gondoltam, hogy a cédrusfa aromája csak gazdagítja azt. Ez a nyugtató, kiegyensúlyozottságot adó illóolaj szintén gyulladáscsökkentő hatású, a faggyúműködést harmonizálja, ápolja valamennyi bőrtípust.
Ahogy előbb leírtam, nem számítottam bordó színre, no de az sem járja, hogy lassan minden szappanom egybarna legyen. No de volt nekem otthon a BMW-szappanból szappanszínezőm. Tudom, tudom, mesterséges, de legalább BDIH pozitívlistás! És nézzétek, milyen jó kis formákat lehet belőle kihozni! Ezeknek a kis leveleknek, szőlőszemeknek az alapja az előző samponszappan dióolajos masszája. A dióról pedig tudjuk, hogy hogy is jön szóba a borokkal kapcsolatban!
Azt is emlegettem már előbb fél szóval, hogy nehéz borral dolgozni. Mert ha tényleg sikerül is minden csepp alkoholt elpárologtatni, a sok-sok aroma akkor is olyan gyorsan rántja össze a masszát, hogy az ember rághatja a körmét felvágásig. Az enyém csak annyit tett, hogy a tetején és az oldalán színtelenné vált, de még jót is tett az összképnek: hajnali harmatos, deres külsőt kölcsönzött neki. Így járult hozzá a szőlőhegyek hangulatát idéző legújabb művemhez.

(Forrás: vinopedia.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése