2013. augusztus 19.

Mákosguba vaníliaöntettel

Jaj, már megint sütiszappan... pedig ez sem annak készült. Most már tuti lebuktam, hogy mennyire édesszájú vagyok, ha még a szappanokkal sem tudok elvonatkoztatni. A mákos szappan nem csak azért volt már aktuális, mert szeretjük a masszírozást, de optikailag is nagyon tetszetős darabokat lehet vele keverni. Önmagában egy fekete pöttyös fehér szappan az én giccses ízlésemnek uncsi, ezért ha már kézenfekvő a mákosguba asszociáció, hát maradtam is ennél a témánál, és feldobtam vaníliaöntettel.
Az igazi vaníliaöntet nem sápadt sárga, hanem szinte borostyán színű, és néha maradnak egy minőségi szószban sötétebb színű csomók is. Pont ezt a hatást lehet elérni az annatto porral, amit nemrég már kipróbáltam, de igazából ennek a darabnak érleltem a színét. Persze hogy kell tej is hozzá, kecsketejpor formájában: puhít, táplál, nyugtat. Az illat fahéjolaj, ebből csak nagyon kevés, mert irritálhat, és vaníliaoldat. Utóbbinak különösebb bőrápoló hatása nincs, illata nyugtató hatású, és afrodiziákum egyben. A fahéj édes fűszeres világát azért is választottam, mert keringést serkentő hatása a mákszemek munkáját kiegészítve segít a narancsbőr ellen. A vaníliaoldat számomra különleges, mert Zitától kaptam ajándékba. Évekkel ezelőtt készítette karácsonyra, tulajdonképpen Bourbon vaníliarúd alkoholos kivonata, ami azóta érett. Annyira nagy becsben tartottam, hogy nem mertem elpancsolni. Nagyon erős illata van, ami a szappanba keverve enyhült ugyan, de jól azonosítható. Amikor kitaláltam, hogy ezt teszem bele, nem voltam biztos benne, hogy megmarad. Az olajkombináció ezúttal olíva, pálma, kókusz, fiatalító rizsolaj és mákolaj. Ezt az erősen mákillatú olajat inkább ízületi gyulladások esetén ajánlják, arra is főként belsőleg. Pedig a bőrre is jótékony hatással van: táplálja, selymessé teszi, hidratálja, segíti a regenerálódását, ezért különösen alkalmas az ekcémás, repedezett, gyulladt bőr ápolására.
Eredetileg nem terveztem neki extra formát, tömbben készült volna el. A nyaralásunk előtti napon azonban annyira elfogott a vágy, hogy készítsek egy szappant, hogy nem tudtam ellenállni neki. A fő gond az volt, hogy a felvágására már nem maradt volna idő, ezért kis öntőformákat választottam, amikből mindegy, hogy mikor veszem ki. A koncepciónak még jót is tett a formaválasztás, és Sidnek még egy ruha sem állt ennyire jól. :) Egy kis desszert estére?

(Forrás: fitoterapiakalauz.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése