2013. november 18.

Karácsony III. - "Ó, Tannenbaum" hangulat

Mi mással is színezhetném zöldre a fenyőfát, ha nem spirulina algával. Már elég régóta adagolják nekünk, hogy az algák jótékony hatású, világmegváltó élőlények, így mind tisztában vagyunk vele, hogy telis-tele vannak vitaminokkal, nyomelemekkel, aminosavakkal, és idővel mind ezt fogjuk enni. Ennek a rengeteg elemnek köszönhetően lassítja a ráncosodást és a bőr idő előtti öregedését, regenerálja a kötőszövetet, visszaadja rugalmasságát. Gyulladáscsökkentő hatású, így a problémás bőr ápolására is alkalmas, és fontos szerepet játszik a felhalmozódott méreganyagok kiürítésében. Utóbbi hatásának köszönhetően képes csökkenteni azt a látható ok nélküli bőrviszketést, amely jobbára a víznek és a kemikáliáknak hála oly sokunknak nehezíti meg a reggeleit. Ha már egy ilyen gondoskodó összetevő került a szappanba, hát a többit is eszerint választottam. Sheavaj, ami táplál és fiatalít. Kókuszvaj, épp csak annyi, ami a tartóssághoz és a habzáshoz kell. Kukoricacsíra olaj, ő is nyugtató, rugalmasságot és puhaságot kölcsönöz. És sok-sok extraszűz olívaolaj. A fenyő alapja kókusz-pálma-olíva cseppnyi narancsolajjal. A mintához illően szerettem volna fenyőtűolajat használni, de egyrészt valószínűleg a maradékot sosem használtam volna el, másrészt a hatásai alapján nem is nagyon tudtam elképzelni főleg ebben a szappanban. Segített a döntésben, hogy a világért nem akart megérkezni a rendelésemmel, így az előbbi okok miatt könnyen mondtam le róla. Helyette eszembe jutott a szívemnek annál inkább kedves, szintén fás illatú cédrusfaolaj. Ő is fenyőféle, és ha már karácsony, hát belőle biztosan több volt a bibliai vidéken, mint valódi fenyőből :) Zsíros, pattanásos, szeborreás bőrre való, és - déja vu - viszketegségre, keringésfokozó és nyirokrendszer stimuláló hatású. Azért óvatosan adagoltam őt is, várandósok és epilepsziások gondolják meg a használatát!
Hogy valamennyire azért hű maradjak a fenyőhöz, megnéztem, milyen aromás vegyületek vannak benne, és kerestem ugyanolyanokat tartalmazó dolgokat. Így került bele még ápoló, nyugtató levendulaolaj, és egy csípetnyi őrölt koriander. Nem tudtam ellenállni a csábításnak, és kipróbáltam egy örvénytechnikát a tetején arany Mica selyemporral - oil Mica swirl (ez megengedett összetevő a natúr kozmetikumokban). Ismét csak telefonos kép, és a lámpák sem a barátaim... csak a madarak :) Legközelebb kicsit több kell előle, de elsőnek nem rossz, a karácsonyi pompához épp elegendő :)

X-mas tree mood
The green is spirulina algae, the body is extra virgin olive oil, corn oil, shea butter, coconut oil, cedarwood EO, the pencil line is coriander powder that has the same volatiles like fir needle. And on the top my first oil Mica swirl in golden tone. 

(Forrás: szatmar.ro, Tiszta Szívvel Műhely)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése