2013. november 23.

Karácsony IV. - The Snowman Boom

Bevallom, ezt az ötletet bizony loptam. Mégpedig a snow globe látványa volt az, amit valahogy nekem is formába kellett öntenem. Először legyártottam a hóembereket a karácsonyi kollekcióhoz, akkor még konkrét terv nélkül. Aztán belefutottam ebbe a képbe, és azonnal tudtam, mit fogok velük kezdeni. Az áttetsző szappanos kísérlet sikerrel zárult, úgyhogy ezen sem kellett sokat gondolkodnom. Kék szappanszínezőm volt itthon, hát megint bűne estem. Remélem, elnézhető botlás, a cél érdekében :) És hát a forma! Az összkép rám gyakorolt hatásában ennek is nagy szerepe volt, tehát muszáj volt azt is reprodukálni. Ahogy vizualizáltam a szappanálmom leendő látványát, azonnal eldőlt, hogy a jeges tél hangulatot borsmentaolajjal fogom megidézni. Hmm, már készítés közben is "az orrodat is tisztíccsa!" Szóval olyan kómás téli reggelekre való darab, amikor az ember képtelen magához térni segítség nélkül. Lágyítottam az illatot egy kis levendulával, és még kisebb mennyiségben ebbe is került narancsolaj a figurák alap masszájából. Így az illat határozottan unisex. Az összetétel okán kifejezetten ajánlom samponnak is használni.
A hóember alapmasszája is megegyezik a többi figuráéval: kókusz-pálma-olívaolaj, a fehér színt titán-dioxidnak köszönheti. Függetlenül attól, hogy jelen esetben kb. 40%-a a kész szappannak "rendes" masszából készült figurákból áll, nem tudtam azóta sem megbarátkozni az áttetsző szappanban a 0% superfattel (bár a tesztek alapján úgy néz ki, tényleg nem szárít), így kockáztatva az átláthatóságot kettőt is csaltam. Egyrészt 1% körülire emeltem a SF-et, másrészt pogácsa helyett extraszűz olívaolajat használtam a kókuszvaj és a rengeteg ricinus mellé. Újabb tapasztalatokat is szereztem ezzel a recepttel kapcsolatban. A kis formákból már ki tudtam szedni a szappant, bár az is elég nyúlós volt, de a nagy böhöm forma még mindig túl lágy, nyilvánvalóan a szellőzés hiánya miatt is. Sokadik szabály: feltétlenül jól szellőző formába kell önteni ezt a masszát. Most néhány tűszúrásnyi lyukkal próbálok dolgozni rajta.
Update: kerek három hét után meguntam a várakozást, és levágtam az öntőformát a még mindig lágy szappanról. Egyébként meglepően könnyen és biztonságosan volt szeletelhető ahhoz képest, amit az állag alapján vártam, és ezután már gyorsan megy a száradás is. Ó micsoda északi-tengeri látvány!

A frosty sight of The North Sea
I found a special recipe of a translucent soap made with 40% of castor oil, 30% of coconut oil, 30% of other transparent oil and 50% of water! Scentid with peppermint and lavender EO, the snowmans are TD white. 

(Forrás: Lia Naturals)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Egy szappan csereberében benne lennél? Már, ha van olyan szappan,amit szeretnél tőlem... kíváncsi vagyok erre az átlátszó szappanra, azóta érdekes dolgokat olvastam a ricinusolajról, hogy miért is tudja ezt produkálni- nemsokára talán megírom a Téeszben (folyékony szappanok kapcsán).

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Ne kényszeríts rá, hogy lebuktassam a Jézuskát! :)
    Valamit, valahol, valaha én is olvastam, de már ködös emlékem sincs a forrásról. Ha megírod, azonnal belinkelem ide okulásként!

    VálaszTörlés
  3. Update: további kísérletezés vár rám. Az érés során elvesztette azt a szép vízszerűségét, egészen kristályossá vált. Azért még tetten érhető mögötte a fény. :) Folyt. köv.

    VálaszTörlés