2014. január 18.

Kis szappanok kis kezekbe

Már aktuális volt újabb adag szappanokat készíteni Csenge ovijába. Egyúttal kiváló alkalom nyílt kipróbálni egy macis muffin tepsit, amit a kolléganőmtől kaptam ajándékba. Persze a két legyet egy csapásra elv csak részben érvényesült, mert Waldorf oviról beszélünk, tehát az ő felfogásuknak már ez a nagyon minimalista figura is sok. Így ők kapnak korongokat, a kicsiknek való masszából készült macik pedig találnak más gazdát (pl. otthon azért a húgomék is elhasználják :)) A mintához a formák felében a rajzolásra szánt festőbuzéros alap hámozott széleit használtam fel. Milyen jól is jön egy kis hámosító, sebgyógyító hatás az óvodás mancsoknak? A másik adag kakaóport kapott (táplál, hidratál) és kipróbáltam vele az in-the-pot-swirling technikát. A massza nagyon egyszerű: kókuszvaj, extraszűz olívaolaj, szójaolaj. Utóbbit most használtam először. Az amerikai dizájn szappanosok odavannak érte, mert nagyon sokáig lehet vele pepecselni, szép örvényeket rajzolni. Ugyanakkor nem valami tartós, remélem nem fog két hét után megavasodni. Legfőképp azért, mert épp a célcsoport miatt nem került bele egy csepp illóolaj sem. Épp csak a kakaó illatozik, és a rózsaszín darabkákban a geránium. Kapott még egy kanál gesztenyemézet is, hogy mégse legyen olyan snassz. :) Viszont megint túlsóztam a folyadékot, így a lúgoldatom most már egészen hasonlított egy klasszikus sole-szappanra, bár egy valódi sószappantól még nagyon messze van. Mint említettem, tepsit kaptam, tehát nem szilikon, hanem fém. Nagyon alaposan kikentem, és bízom benne, hogy elég lejtős a fala, hogy ki tudjam halászni a macikat belőle. A fagyasztó trükköt is be fogom vetni. Ha mégsem sikerül, kisírom magam, és újra próbálkozom más módszerrel.
Update: sikerült! :) És egészen vicces, hogy az egyiknek TV Maci frizkója van. Az Ember hozzászólása: az sonkás? ... :)

Soaps for niece' nursery
Made of extra virgin olive oil, soy oil, coconut oil, chestnut honey and salt. The colours were made with cocoa powder and from the scraps of my madder root soap. The teddy bear mold was a gift of my colleague - thanx here also!   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése