2014. május 26.

Oriental III. - Kimono selyemszappan

Még mindig volt egy kevés megmaradt nyesedékem a selyemszappanból, amik egyébként épp ma látják el a nekik szánt szerepet, amikor a maradékuk új testet ölt. Ezúton ismét sok boldogságot kívánok a párnak! A szappanba oldott Tussah selyemkivonathoz méltó, különleges dizájnon gondolkodtam egy ideje, amikor az egyik nagy kedvencem elcsípett megjegyzésébe botlottam: saját selyemhernyókat tart, így még a selymet is maga termeli a szappanjaihoz. Selyem, selyemhernyó, japán... kimono! Ezek a gyönyörű, különleges, egyedi díszítésű ruhák olyan inspirálóak, hogy jut belőlük nem egy, de száz szappan megálmodására is. Gondoljunk csak az amcsi szappanosok színes, csillogó, örvénylő csodáira. Első nekifutásra valami igazán csajos (nem szeretem amúgy ezt a szót, de ide való) verziót terveztem, de előbb az összetétel! A selyemszappan igazán gazdag: olíva, kókusz, shea, ricinus, zabtej, selyem, kakaópor, mandarin-lime-narancs illattal; így nem is kellett volna túllihegni a keretét. Viszont van itthon kókuszkrémem, és ha már orientális vonal, hát csak ide kívánkozott ez is a stílusos szója és rizskorpaolaj mellé. Sosem baj, ha a szappan minden része nagyon habzó és tápláló alapanyagokból készül, bár itt most a színeken van a hangsúly.
Alap tónusnak a festőbuzér rózsaszínes-mályvás színét választottam. A felső részen a magasabb hőmérsékletű gél fázis erősebb árnyalatot hozott ki belőle, mint amit terveztem, így alig tér el a többi színtől, de nem bántam, mert jól áll neki a kontraszt a beágyazott vajszín mellett. (Aki szeretne elmélyedni a gélfázis hőmérsékletének a kémiájában, itt olvasgasson, csak saját felelősségre :)) Az in-the-pot swirl technika nagyon híg anyagot igényel, hogy szépen húzza magával a színes csíkokat a vékony sugárban folyó massza. Az én kevéssé filigrán színes csíkjaim - mondhatni foltok - most lilát adó alkannával és pirosas vas oxiddal készültek. Előbbi nagyon kiszámíthatatlan természetes színező, most sem elég lila, sem elég intenzív nem lett, jobbra és középtájt, a barnás foltban lehet tetten érni a nyomát. A vas oxid viszont igen meggyőzően tündököl. A pigmenttől nem szabad megijedni, aki bizonytalan, olvasson Omar Anyunál róluk, és máris más színben látja a szappanok színes világát.
Egyes kimonókba aranyszálakat is szőnek, erről én sem mondhattam le: arany Micával idéztem fel. Az alap citrusos illatkombinációt még egy kis mandarin olajjal és mézédes kubeba olajjal egészítettem ki. Gazdag, tápláló, színes, gyönyörű: ideális ajándék minden nőnek!

"Kimono" Silky soap
I had some left-over chunks of a Tussah silk soap, and I don't like waste. So what to do with a wavy-silky soap... can be a kimono! So I can continue my oriental series with a very elegant, colourful soap. Tha basic colour is madder root dissolved in the lye, the red is iron oxide, the violet is alkanet root oil infusion. Some kimonos are woven with golden threads that is represented by golden Mica on top. Scented with tangerine and litsea cubeba EOs.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Akkor a piros réteg vas-oxid? A felső kép szenzációs azzal az árnyékkal...! :):):)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Megkerestem az egyetlen pontot a lakásban, ahol este 6-kor még természetes fény van. Épp egy Zamia alatt volt ez a pont :)
    Mármint a felső rész bal oldala és a legteteje :) Kicsit alul kalkuláltam a mennyiséget, több massza kellett volna, hogy szebben kiadja a technikát. Elementalos matt piros, nem is kér sokat, nagyon elégedett vagyok vele!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok, csodás szappanok.:) Ha van egy tuti szappan recepted jelentkezz a házi szappan recept pályázatra, ahol a legjobb alapreceptet keressük. http://tudatosmetropolita.blogspot.hu/2014/05/szappanrecept-palyazat.html

    VálaszTörlés