2014. július 28.

Bétakarotin II. - Kócos napsugarak

Még mindig magyaros vonal, sőt a tanyát sem hagytuk el: irány a kacsaúsztató! :) Aki már várta az újabb bétakarotin szappant, az ezt a darabot imádni fogja. Nyári szappan és babaszappan egyben, mert a belső részt adó alapot Csenge ovijába is szántam. Ennek megfelelően kíméletes összetételt álmodtam, ami persze nem jelenti azt, hogy a napkorona ne lenne lenne szintén lágy. :) A belső rész titka a körömvirág macerátum, ami hónapok alatt aranysárga színűvé vált. Olívaolajjal készült, melyet a szappanban extraszűz társával gazdagítottam, így összesen 60% az olívaolaj tartalom a masszában. Az enyhén szárító hatású kókuszolaj arányát csökkentettem, funkcióját pedig kacsazsírral pótoltam. Nem szerettem volna tovább bonyolítani, így csak egy kevés ricinusolajat adtam már hozzá, hogy még habosabb és táplálóbb legyen. A szappan sűrű körömvirág teával készült, sőt a szirmokból díszként is került bele. Nyugtató hatásáért, és a szappan minőségét jótékonyan befolyásoló tulajdonságáért most is adtam kevés tejsavót hozzá.
Ezután jöttek a napsugarak, amik aranyló színüket répapürének köszönhetik. Ennek csak a malackák nem örültek :)) A sárgarépa felébreszti a fáradt, fakó bőrt. Cukros, gazdag összetétele habzó, tápláló tulajdonságokkal ruházza fel a szappant. Összetétele nagyon egyszerű: kókuszolaj, olívaolaj, megbolondítva sheavajjal. Bár gyerekeknek készült, pici illóolajat muszáj volt tenni bele: a színhez illő kubeba borsot választottam. Babérféle létére citrusos illatú, antidepresszáns, tonizáló és fertőtlenítő hatású illóolaj. A frizura habzsák segítségével készült, bár nem igazi habszappan recepttel. Egy gyorsan kötő masszát készítettem, és egyszerűen megvártam míg megkeményedik. A trükköt innét lestem el. :) És végül, hogy ne legyen nagyon "uncsi", minden darabot megszemélyesítettem: saját arcot kaptak! :)
A rajzot montmorillonit agyaggal készítettem, aminek tisztító hatása a kis mennyiség miatt nagyjából az első mosásig tart majd. :) A stílust az egyedi hangulatú darabjairól ismert steampunk szappanostól, Jan Babineau-tól lestem el. Egy két darabra pár csillámnyi arany mica selyempor ragyogása is jutott.

Frizzy sunbeams

Baby soap again! The inner side is calendula infused OO, calendula tea, extra vigin olive oil, lowered amount of coconut oil, duck fat, castor oil, whey. The sun rays were made with carrot puree, coconut oil, olive oil, and shea butter. Scented with litsea cubeba EO, the faces were made of montmorillonit clay. Some pieces are sprinkled with golden mica.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése