2014. augusztus 29.

Tábori szappanos kalandok Hajóson

Történt egyszer, hogy Omar Anyu és Judwil nagyot álmodott: "Miért is ne lehetne három nap csak a miénk, szappant kedvelő és kedvvel készítő tyúkoké?!" A gondolatot tett követte, és nemsokára meg is hirdették a szappantábort Hajóson, Judwil szép városában. A program nagy vonalakban viszonylag kevés meglepetéssel szolgált. Elvégre mi mást is csinálhatnánk egy szappantáborban, mint szappant, szappant és szappant?! Ja persze, még beszélgetünk is szappanokról :) Judwil és Omar Anyu kétféle receptet gondolt ki: az első nap a friss gyümölcsöké, zöldségeké, a második nap az örvény technikáké és a szebbnél szebb színeké. Mindezt megkoronázandó a második nap délutánján egy organikus krémet is készíthettünk magunknak mindenféle különleges olajokból és kivonatokból, Omar Anyu instrukciói alapján. És hogy ne csak a munkának álcázott földi hívságokról szóljon ez a három nap, hát gondoltak a hasunkra, sőt a jókedvünkre is. Judwil férje volt a főszakács, és őszintén mondom, ha más ok nem volna, az ő főztjéért akkor is érdemes lenne visszatérni. Hogy az isteni finom boraikról ne is beszéljünk! Nem szoktam inni, sokszor még szilveszterkor a kötelező kört is kihagyom, de ebben a rendkívül kedves társaságban ezek az isteni jó borok bizony nagyon csúsztak. :)
Sajnos én korán hazamenős voltam (munka okán), így lemaradtam a második este programjáról, a hajósi pincefalu meglátogatásáról. Az előzetes képek tanúsága szerint igen jól sikerült ez az este is. Remélem a házigazdák hamarosan szolgálnak képes beszámolóval az egész táborról, amit természetesen azonnal meg fogok osztani veletek. Most csak egy kis ízelítő a magam munkáiról (meg hát ugye minden szentnek maga felé hajlik a keze: magamról munka közben ;)). Update! Már itt is van Omar Anyu beszámolója szívünkből szóló idézetekkel fűszerezve, melyek nagyon jól megfogják azokat az érzéseket, amik mindannyiunkban megfogalmazódtak. No és szebbnél szebb képekkel, így legalább én is láthatom a többiek alkotásait.
Ha már ez egy szappanos blog, azért a szakmai programról szólok még két szót. ;) Az első estén rögtön belecsaptunk a lecsóba, azaz ki-ki ízlése szerint avokádóba, mangóba, répába, de volt hévízi iszap is. Én mangót választottam, hisz a többi lehetőséget már kipróbáltam egyszer. (Ez a gyümölcs egyébként tele van vitaminnal, színét az antioxidáns hatású bétakarotinnak köszönheti.) Az alaprecept egységes volt, így külön érdekességet jelentett, hogy kinek hogy viselkedik a masszája az összetevőktől, technikáktól függően. Az olajok: kókusz, pálma, szója, repce, olíva, pórsáfrány, shea, ricinus, amit én személy szerint telis-tele raktam mangó pürével. Talán feltűnik, hogy pálmaolaj van benne, amit én egy ideje nem használok. Nem akartam kilógni a sorból, és egyébként sem jutottam még dűlőre a pálmaolaj-dilemmámmal, ezért tettem kivételt. Első élmény szappanos pályafutásom alatt, hogy nem magam összeállította receptet, hanem készen kapottat használok fel. Már életem legelső szappanja is saját tervek alapján készült. Illatolajat is először használtam, hiszen fantasztikus illatú és minőségű alapanyagokat készítettek elő nekünk a szervezők. Az illatkombináció a behawe.com (ez az egyik legjobb webáruház Európában) Green Tea nevő illata neroli és litsea cubeba illóolajjal kombinálva. Ha már étel került a szappanba, hát színezzük is ételszínezékkel: szintén a behawe hihetetlen színű alapanyagától olyan lett a muffin formába öntött szappan, mintha szederlekvárral lenne leöntve. :) Jutott még bele egy ici-pici lavender fantázianevű pigment is, ami a másik árnyalat mellett eltörpül.
A második napon dizájn technikákat gyakoroltunk, egész konkrétan a toll minta volt beütemezve, aztán ebből lett az örvény technikák mindenféle kavalkádja. Én például szokásomhoz híven tovább kevertem a masszát, mint kellett volna, így búcsút is mondhattam az örvényeknek. A választott színeim (fuchsia, alma és chambray, ami talán farmerkéket jelent) így csak szivárványcsíkokban jönnek sorban, és a tetejét bolondítottam csak meg némi fodrokkal. Az illata Fresia, rendkívül nőies, virágos, kiválóan harmonizálva a vidám, élénk színekkel.
A táborban nagyon sok kedves emberrel ismerkedhettem meg. Volt olyan, akiről online már hallottam-olvastam, vagy beszélgettem is, és nagyon vártam a személyes találkozást. És voltak, akiknek a munkájával itt nyílt alkalmam megismerkedni. Külön elismerés illeti meg a szervezőket és a házigazdákat, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget teremtettek mindannyiunk számára. Nagyon sokat készültek, és fantasztikusan vezényelték le a szakmai programot, ami nem kis kihívás ennyi résztvevő között. Köszönöm nekik ezúton még egyszer, hogy ott lehettem! Reméljük, hagyományt teremtenek! :)

Soapy workshop in a cellar village... hahaha...  :)
Judwil and Omar's Mom found out, that it would be great to spend some days with soap lovers, making soaps, talking about soaps. The first day we used fresh fruits, mango, avocado, carrot in soap. The second day was for design technics, especially swirling. And after that we could make an organic cream for ourselves. We spent the nights with wine and tasty dishes and talking. Thank you very much Judwil and Timi!

4 megjegyzés:

  1. Szuper beszámoló, megyek is,és belinkelem a sajátom mellé! :) (Én sem tétlenkedtem, bár még a saját szappanomról csak most fogok képet készíteni... :))
    Üdv,
    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Nahát, épp most olvasom a Tiédet! (Látogatók, beszúrva kell keresni a linket.) Nagyon jó kis helyzetjelentés! És azok a képek... és azok a szappanok...! Sok ilyet akarunk még!!!

    VálaszTörlés
  3. Eszter, az utazó szappanok idegenvezetője is írt ám néhány szép gondolatot!
    http://szappanszertar.blogspot.hu/2014/09/szappantabor-beszamolo-hajos-2014-soapy.html

    VálaszTörlés
  4. És megérkezett Judwil várva várt írása is: http://judwilsoap.blogspot.hu/2014/09/szappantaboros-elmenyek-borkorcsolya.html

    VálaszTörlés