2014. október 29.

Séta a fasorban

Vagy úgy is mondhatnám, én is elkészítettem a saját fa szappanomat :) Kétféle fa kérge kapta most a főszerepet, a fűzfáé és a tölgyé. Mindkettőből készítettem macerátumot, ami év eleje óta érik, majd főzetet is. A fűzfakéreg gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító, lázcsökkentő hatású tea formájában. Titka a szalicin, mely előanyaga a szalicilsavnak, viszont az átalakuláshoz bizony szükség van a májra is. Így már önmagában is felmerül a kérdés, hogy vajon külsőleg tényleg van-e gyulladáscsökkentő hatása. Ha pedig a szalicilsavra hivatkozunk, vajon azzal, mint savval mi történik a lúg hatására? Ettől függetlenül az amerikai szappanosok és fogyasztóik imádják, gyulladáscsökkentőként pattanásos bőrre ajánlják. Aztán hogy valóban hat-e, és ha igen, miért, azt majd most meglátjuk, és talán egyszer valaki valahol el is magyarázza az okot. :)
Hasonlókat lehet elmondani a tölgyfa kérgéről is: gyulladásos, nedvedző bőrbetegségek kezelésére alkalmas összehúzó szer, gyulladáscsökkentő, vérzéscsillapító, fertőtlenítő hatású. Külsőleg is kiválóan alkalmazható, viszont olyannyira jellemzően savas környezetben működik, hogy eleink borban áztatták ki a hatóanyagot. Népszerűsége szappanban a fűzfáéhoz hasonló. Ezen okokból kifolyólag most én sem gyógyszappanként készítettem el ezt a darabot, sokkal inkább tematikusként, hisz tudjátok, hogy rajongok a tematikus szappanokért :) Hogy mégse maradjunk problémás bőrre, esetleg gyulladással járó bőrbetegségekre való hatóanyagok nélkül, a szappanba guajakfa olaj és citromfű olaj került. Előbbi azért is, mert a fás témához illik, utóbbi - bevallom - hirtelen ötlet volt. Belenéztem az illóolajos fiókba, és ráesett a tekintetem. A fűzfás részbe került egy kanál fehéragyag is.
Szerettem volna a kétféle növényt a szappanon belül elkülönítve használni, így azt gondoltam, épp itt az ideje egy pöttyös szappannak. A technika egyszerű, a képen látjátok a forma előkészítését. A massza egyszerű de nagyszerű: kókusz, extraszűz olíva, shea és ricinus. Köszönhetően a ricinusolajnak, ami a leggyorsabban szappanosodó fajta, egyébként sem számítottam hosszas mixelésre, de erre jócskán rásegített mindkét fafajta, szóval kellett sietni :)
Ami meglepetés volt számomra, hogy a tölgyfa kérgének sötétebb volt a teája, macerátuma is, mégis míg a tölgyes fél maradt a szokásos gyógyteás bézs színű, addig a fűzfás massza gyakorlatilag bordó lett. Felvágás után pedig láthatóvá vált a levegő hatására történő sötétedés is, amit korábban a kökényes szappanomnál tapasztaltam. Fogadjátok szeretettel ezt a bohókás koncepció szappant.

Oak bark and willow bark design soap

Why is it just a design soap? Because I don't believe that these herbs can work in an alkaline environment (especially the willow, that metabolises in the liver) regarding their active substances behavior. So I made this one as a concept soap :) The theme is an alley, so I chose a woody EO: guajacwood oil, and lemongrass EO just because :) These oils (in contrast with the plants) can help for problematic skin or in inflammatory skin diseases. The oils: coconut, virgin olive, shea and castor. The lighter part containes willow bark tea and oil infusion, the darker is oak bark (tea and oil infusion also) with some white kaolin clay.

2 megjegyzés:

  1. Tetszik ismét, jó nagyon a design is!

    Buborékosat!

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Nekem a bocisod jutott róla eszembe :)

    VálaszTörlés