2014. november 12.

Egzotikus fenyőszappan

Eredetileg gondolkodtam azon is, hogy gyantátlan gyantaszappannak fogom hívni, de itthon leszavaztak :) Hogy miért akartam így nevezni? Egyrészt mert a legtöbben a fenyőszappan hallatán azonnal a fenyőgyantára gondolnak, ami ebben a szappanban nincs. Van benne viszont két másik nemes gyanta mámorító illatú olaja: elemi és mirha, így a karácsonyi kollekció fenyős szappanja igazán ünnepivé válik. Erről a két csodás gyantáról Omar Anyunál olvashatsz, én most csak az belőlük nyert olajak fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő, sebgyógyító, légúti betegségeket enyhítő hatását említeném meg. A szappanom alapját fenyőágak macerátuma képezi, amiket egyik legkedvesebb helyünkön, a kismarosi erdőszélen található Királykúti lovasportán szedtem. Mivel a teljes ágat beáztattam, így a macerátum tartalmazza a fenyőtű és a rügyek olaját is, és ki tudja, talán még egy kevés gyanta is beleoldódott. Ezek az olajak többek közt fájdalomcsillapító hatásúak, de elsősorban légúti betegségek enyhítésére használják őket, csakúgy mint a fent említett gyantákat.
Ahogy fentebb írtam, az illóolajok bőrbetegségek kezelésében jelenthetnek segítséget, így az olajokat is elsősorban nyugtató, kímélő, tápláló hatásuk miatt választottam ehhez a szappanhoz. Az alap kókusz és olívaolajak mellé sheavaj, babassu, mandula és ricinusolaj került. Tejsavót és Tussah selymet is használtam, hogy még nyugtatóbb, lágyabb, gazdagabb legyen. A fenyő zöldjére épp csak finoman utalva spirulina algával színeztem a masszát halványzöldre. Ez a tápanyagokban és ásványokban gazdag alga szintén képes a bőr gyógyulását, megújulását támogatni, így jól harmonizál a többi összetevővel. Sajnos a szín nem fog túl sokáig tartani, mivel ez a természetes színezék nagyon gyorsan halványul. A szappanok tetejét, ahogy az összes karácsonyi darabot, a tintás szappanom figuráival díszítettem. A végeredmény egy jól ápoló, mennyei illatú szappan, ami a téli időszakban igazán kellemessé tesz egy aromafürdőt.

Exotic pine soap
This soap does not contain any resin, but it is a resin soap anyway. It was made of pine branch infusion and the oil of myrrh and elemi resins. The oils are coconut, olive, almond, castor, babassu and shea butter. Additives are whey, Tussah silk, coloured with spirulina. I feel so sad about this colour, because it will fade too soon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése