2014. december 7.

Csoki, chili, csoki, hab

Korábban már említettem talán, hogy azoknak is szeretnék kedveskedni karácsonyi vásáros hangulattal, akik nem forralt borral kívánják megőrizni a maghőmérsékletet a fagyos decemberi estéken. Nekik készült ez a csésze forró csoki, chilivel, hogy még jobban melegítsen, és habbal, nehogy kevés legyen a kalória ;) Ez a szappan egy korábbi verzióban igazán tetszett mindenkinek, úgyhogy az ünnepekre való tekintettel ismét elkészítettem. Az összetevők nagyon finomak, táplálóak, pezsdítőek és illatosak. Szűz olíva, kókuszolaj, kakaóvaj (nyilván kihagyhatatlan egy csokiszappanból), kukoricacsíra olaj, ricinusolaj és kacsazsír (bevallom, ez csak azért került bele, mert kevesebb kókuszolaj volt itthon, mint hittem, így újra kellett terveznem menet közben a receptet). Rengeteg étcsokit reszeltem bele, egy részét pedig még ezelőtt elkülönítettem. Nagyon szeretem az olyan forró italok látványát, amiket rétegezve tálalnak. Ezt szerettem volna most visszaadni, ezért a félretett masszába kevertem csak chilit, és azt vettem körbe a csokirétegekkel.
Persze tejszínhab nélkül nem az igazi a forrócsoki, így a hangulat és a bőrünk kedvéért a tejsavó sem maradt ki belőle. Ezúttal ezt személyesítik meg az összes karácsonyi szappanban megjelenő kis jeges-havas formák. És ha már ilyen gyerekcsalogatóra sikerült a szín és az illat, hát a figurákból is így választottam: elefánt, orrszarvú, maci. Szerintem tündériek lettek! Ó, az illatról majdnem megfeledkeztem! Pacsuli, amit óvatosan használva varázslatos illatot ad bárminek, és peru balzsam, egy folyékony gyanta, aminek önmagában is csoki szerű illata van. Ezt a nevet én személy szerint ápolástan órán hallottam először, mi tagadás, meg is lepődtem, hogy az élelmiszer és szépségipar sem veti meg.
Valóban erős sebgyógyító és fertőtlenítő képessége mellett illatfixálóként és ízesítőként is alkalmazzák. Meg kell említenem sajnos gyakori allergizáló tulajdonságát is. Sokan allergiásak erre az anyagra, ami annyiféle, egyenként is gyakorta reakciót kiváltó összetevőből áll, hogy az érzékenység bizonyítottsága esetén szigorú diétával (mely kizárja a keresztreakció lehetőségét is) kerülhetők csak el a kellemetlen tünetek. Ettől függetlenül nem kell tőle megijedni, hisz gyógyhatása sem elhanyagolható, nem véletlen használják széles körben gyógyászati célokra. Fő a mértékletesség, de gondoljunk csak bele, igaz ez minden másra is, amit a természetből merítve felhasználunk.

Hot chocolate with chili and cream
The best idea when it's cold and dark outside. My winter soaps ingredients are virgin olive, coconut oils, cocoa butter, corn and castor oil and duck fat. Additives are dark chocolate, whey and chili powder. Scented with Balsam of Peru and patchouli EO.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése