2015. május 2.

Megint zöld hangulatban

Első felvágás után szinte Smaragdvárosban éreztem magam, annyira de annyira zöld volt minden. Sőt, valójában már akkor is, amikor készítettem, de akkor egyéb dolgokkal kellett babrálnom, és fel sem tűnt az egyik legkedvesebb színem kavalkádja. Áldom az eszem, hogy legalább telefonnal megörökítettem ezt az élményt, mert már egy hetesen is barnult eszeveszettül.
Utóbbi pillanatot mutatom meg a többi képen. A szappan története régre nyúlik vissza, egészen pontosan oda, amikor bio tönkölybúzafű magot vettem, hogy a malacok friss füvet ehessenek. Az már nem nagy meglepetés, hogy ebben megláttam a szappant. Szóval két tálba ültettem, egy a malacoknak, egy a szappannak. Amikor szépen megnőtt, levágtam, kiszárítottam, és megőröltem. Eközben diólevél ázott olívaolajban, amíg sötétzöldre nem váltott a színe. És ha már ennyire zöld hangulatba keveredtünk, már csak egy kevés spirulina hiányzott.
A módszer a következő: egyéb díszekhez és tervekhez készítettem egy nagyobb adag 100% kókusz szappant 10% SF-tel. Ebből a masszából egy keveset elkevertem az őrölt búzafűvel és laposra öntöttem ki. Persze ilyenkor nincs nálam egy telefon sem, úgy nézett ki, mint egy tányér spenót... ugye Ti is szeretitek a spenótot? :) És ha már ennyire elkalandoztunk, azt tudtátok, hogy a nyelvújítók május havát zöldönös névre keresztelték? 
A dióleveles masszám összetevői a következők: szűz olívaolaj, kókuszolaj, disznózsír, sheavaj, szójaolaj, ricinusolaj. Ennek egy részébe kevertem a spirulinát. Ha már ilyen friss zöld lett a szín, vadítóan zöld illatra is vágytam: citromfű és borsmenta keverékét választottam. A búzafű lapból függőleges pálcákat állítottam a forma aljára, ráöntöttem a szappan nagyját, majd a spirulinás részt elegánsan a tetejére pottyantottam, hogy besüllyedjen, mintegy minimál drop swirl gyanánt.
A sok zöld összetevőnek, a nyomelemekben gazdag búzafűnek és spirulinának, és a diólevélnek is nagyon erős nyugtató, bőrregeneráló, gyulladáscsökkentő hatást tulajdonítanak. A sok tápláló olaj, élükön az ősi kincsünkkel, a disznózsírral, és ezek a rendkívüli gyógynövények együtt egy igazán jó kis szappant eredményeznek, ami gyulladásos bőrbetegségeken, és mindenféle bőrbajokon hatásos kiegészítőként segíthet. Ezt az érési időt tényleg alig győzöm majd kivárni!

Feel like in Emerald City
I am in green mood again. At first I have bought bio spelt seed to grow fresh grass it for my guinea piglets. Who would ever thougth that will see soap in it. So I dried and grinded it and put in a 100% coconut soap with 10% SF and poured flat, and became sticks on the bottom. The main body of my batch is coloured with walnut leaf infused olive oil, the dark green on the top is spirulina. The oils used are: virgin OO, coconut oil, lard, shea butter, soybean and castor oils. Scented with lemongrass and peppermint EOs. Delicate additional care for inflammatory skin diseases. Can't wait to try it!

2 megjegyzés:

  1. Zöldönös, zöld özönös szép szappan lett...! :)

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kazinczy elalélna ettől a mondattól :)

      Törlés