2015. november 5.

Transzferálós mellékzönge

Kicsi korom óta krónikus kézműveskedő vagyok. Ilyen családba születtem. Ha meglátok valamit, magamnak kell megcsinálnom. Akkor is, ha úgy drágább, ha nem olyan tökéletes, de az enyém. Amióta szappanokat készítek, jobbára kiélem vele minden kreatív igényemet (és nem is drágább, szebb is, egészségesebb is). De amikor ezt a képet megláttam, csak birizgált, hogy szeretném pólón is látni. Ekkor jártam vendégségben Emőkénél, aki megosztotta velem a transzferálás egy pofonegyszerű, és egyébként közismert módját. Mégpedig a lézernyomtatós alkoholos/illóolajos/körömlakklemosós módszert. Tényleg nem kellett más, csak egy jó kis kép tükörképe, egy ruha, amiért nem lenne kár, ha tönkretenném, és az én esetemben egy kis lejáratos, kidobásra ítélt illóolaj. A ruhát kiterítjük (alászigetelünk!), a képet ráborítjuk, a papír hátulját megöntözzük, és elkezdjük dörzsölni. Nekem épp az illóolaj üvegének az alja volt erre alkamas eszköz.
Pici idő kell, míg a festék elkezd fellazulni, de onnét megy minden, mint a karikacsapás.
Bennem fel sem merült a kérdés, csak a lányok vetették fel a munkahelyemen: nem lesz-e olajos a ruha. Érdemes a beavatkozás előtt egy gyors papírtesztet végrehajtani, hogy tényleg igazi illóolajunk van-e otthon, vagy olajos vivőanyaggal higított. Utóbbi zsíros nyomot hagy maga után, előbbi pár perc alatt teljesen eltűnik a papírról. Ha késznek érezzük magunkat, sütőpapírral vagy zsírpapírral át lehet vasalni némi száradás után. És voilá! Amúgy azt írták az okosok, hogy ne legyen túl bonyolult a kép, de első kísérletre is szépen kijöttek az apró részletek. Csak annyit tudok, hogy bírja a mosást, hogy mennyit, majd kiderül. :)
Gyanítom, akár függőséget is okozhat, úgyhogy csak óvatosan!

Transfer techniques 
Needed equipments: t-shirt or what else, a laser printer, essential oil or alcohol or acetone. And your unique soaping fancy dress is ready.

2 megjegyzés:

  1. Ez annyira jó! Egyszer szappanklubon csináljunk már ilyet! :) Naaaa?

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már régóta terveztem én is textilfilccel, vagy ilyesmi, mert ezt a technikát nem ismertem eddig. De ez sokkal jobb! Mindenképp kluboljuk meg!

      Törlés