2015. december 30.

Só, szén, agyagok...

A fiúk meg a bányában dolgoznak :) Hirtelen ez ugrott be, amikor összefoglaltam, mi mindennel is dolgoztam egy masszából. A délután konklúziója: két új öntőforma, három receptterv, egy olaj. Ugyanis voltak még erre az évre terveim a maradék étcsokimmal, amihez a berakásokat külön kellett elkészítenem. Gyanítottam, hogy Csenge ovija is kifogyóban van szappanokból, így velük terveztem felavatni az új öntőformámat. A harmadik tervhez érkezett forma nem várt meglepetésként valamivel nagyobb volt, mint amit reméltem. Ez a harmadik terv pedig végre egy teljesen igazi, nem maradékokból kutyult, hanem erre a célra dedikált és dizájnolt sószappan.
Ugyanis eddig nem készítettem klasszikus sószappant, csak sole recepteket, vagy más, sószappanhoz nem megfelelő masszák végéhez kevertem valamennyit. Pedig ilyenkor jól jön a 100%-os kókusz alap, 10% superfattel, hogy ne vágjuk agyon teljesen a habzást. Himalaya sóval készült, 47%-os arányban (mert összesen ennyi volt itthon), a tetejét néhány durvább szemmel díszítettem, amiket pár csepp szín- és sómentes masszával rögzítettem. Úgy gondoltam, jól fog mutatni a világos sószemcse valami sötétebb közegben, ezért parányi szénnel színeztem meg.
Bár én nem szeretem sütőzni a szappanokat, úgy tanultam a nagy sószappan mágusoktól, hogy ennek kell, úgyhogy így is tettem. Amikor kivettem, gyönyörű fényes felületük volt. Vesztemre ezt nem örökítettem meg azonnal, viszont legalább beraktam a legpárásabb szobába, hogy másnapra teljesen beszőrösödjön.
Mondjuk így is vicces, de azért jobb lett volna, ha szép fényes marad. Kubeba olajjal illatosítottam, legfőképp azért, hogy a gyerekeknek szánt szappanok finom illatúak legyenek.
A kubeba zsíros bőrre való, tonizáló, fertőtlenítő hatása remek összhangban van a problémás bőrre is ajánlott sószappannal. Hogy a lélekemelő hatásról már ne is beszéljünk!
De beszéljünk fél szót az agyagokról is: szép faleveles öntőformát is szereztem, amit sárga és vörös agyagokkal színezett szappannal avattam fel. Ezek lesznek a díszei az oviba szánt szappanoknak, mert azok a gyerekek igazi Waldorfos palántákhoz illően imádják az ilyen egyszerű, természetes kedvességeket. Egy külön adagot pedig a szép, türkizes Nicosia zöldagyaggal színeztem, és - figyelem - egy sajtválogatás csomagolásába öntöttem. :) Az év végi édes meglepetés díszítéséhez használom majd, hogy mihez, az maradjon még meglepetés.

Salt, charcoal, clays, and other trifles 
This is my first ever real salt soap with 47% of pink Himalayan salt and a hint of activated charcoal. The batch is a 100% coconut soap with 10% SF, scented with litsea cubeba EO. I have saved some soap to make embeds in children's soap. They are lovely leaves of trees coloured with red and yellow clays. And I have made some turqoise waves of Nicosia green earth that will have a role in a next sweet soapy surprise.






2 megjegyzés:

  1. Szia! Annyira szép kékes lett a színe ezeknek a szappanoknak, nagyon hangulatos! A formák is szuperek! A szőrösödést meg csak le kell mosni, szóval ne zavarjon... (Ezt szokták penésznek nézni, de elég jól kiderül ebből a mostani esetből is, hogy sima sókristály kiválás- mert ugye egy tök friss szappan egy nap alatt csak nem lesz penészes... :):):))Buborékos szép napot Neked!

    Üdv, Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bevallom, a színező választásnál az is motivált, hogy annyiszor látom külföldi oldalakon kéknek a módjával használt szenet, hogy már én is ki akartam próbálni :) A szőr nem zavar, csak szerettem volna, ha olyan fényes marad, mint pl. Judwil egyik nemrég mutatott csodája :)

      Törlés