2016. március 20.

Olajgél macerátumból macerás bőrre

Belefutottam egy olajgél receptbe nemrég, és rögtön megihletett a dolog. Biztosan olvastam már webáruházak termékei közt is, hogy lehet ilyet, de valószínűleg elsiklottam fölötte, pedig épp nekem való dolog. Utálok vizes krémet készíteni, viszont szívesen használok vízmentes készítményeket. Külön szimpatikus volt, hogy ceralannal tudom készíteni, ami méhviasz származékként nekem sokkal bizalomgerjesztőbb, mint a kovasav. Bár azt már látom, hogy nem lehet vele olyan mutatós zselét varázsolni, mint utóbbival, de azt hiszem, ennyi kompromisszum belefér :) A lényeg, hogy jól kezelhető maradjon a krémem állaga sok ápoló olajjal, és sok macerátummal. Nem kell annyi vaj csak az állag miatt, és nem kell annyira felmelegíteni, mint a méhviaszt, ami hazavághatja a macerátumot. Arckrémet terveztem készíteni olyan típusú problémás bőrre, aminek tuti főként hormonális oka van, így makacsul ellenáll minden ápolásnak (nem mellesleg túl vagyok már azon a koron, amikor kb. tökmindegy, mit ken magára az ember :) kell egy kis táplálás is).
Ettől függetlenül érdemes alacsony komedogén indexű olajokat választani, és az illóolajokkal is két irányból támadni: fertőtlenítsen, faggyútermelést szabályozzon, és befolyásolja a női működést. Ez a leírás pont illik a gerániumra és az ylang-ylangra, én is gyógyszerés-fitoterapeuta tanácsát kértem ki ebben. Kicsit még megspékeltem teafaolajjal is, biztos ami biztos. Nemrég kaptam vanilia abszolútot, aminek az illata valami csoda, ráadásul remek kiegészítője ennek a krémnek, ahogy Omar Anyu is nemrég mesélte nekünk. Készítettem máshoz körömvirág és kamilla macerátumot is olívaolajban, amit végre tudok az arcápolásban is hasznosítani, így mindkettőből került a gélbe. A jojoba olaj jót tesz a problémás bőrnek: nyugtatja, sebgyógyít, nem szárít és nem zsírosít. A mangóvaj a sheavaj kevésbé allergén testvére, a babassu pedig a kókuszé, aki nem tömíti el a pórusokat. A neem olaj természetesen kihagyhatatlan, de csak finoman adagoltam, mert egész nap szagolni egy kicsit erős lenne. :) Az E-vitaminról ne feledkezz meg! Nagyon kellemes, puha lett a bőröm ettől a géltől, nem zsíros(abb, mint egyébként :( ...), és tényleg könnyen kezelhető az állaga.

Oil gel with cera bellina 
This gel was created for problematic skin. Oils: chamomile and calendula infused olive oil, mango butter, jojoba, babassu and neem oil, with vitamin E. EOs: geranium, ylang-ylang, teatree, and a hint of vanilla absolute.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése