2016. április 7.

Megint levendulás, mandulaolajos, sok tejes

Töretlen népszerűségnek örvend a levendulás, mandulaolajos szappanom. Újra és újra elkészül, és alig győzöm variálni, hogy ne váljon unalmassá. Ezúttal nagyon sok új dologgal dobtam fel. Természetesen a levendula macerátum és a levendulaolaj alap, ahogy a mandulaolaj is. Az olívaolaj, kókuszolaj, ricinusolaj mellé most nagyon sok fincsi sheavajat választottam, és a disznózsír sem maradhatott ki.
Ha már magyaros hangulatú szappan, kövessük a hagyományos magyar gyógymódokat ebben is. :) Kicsit rákattantam a tejekre, jelesül a tejszínre, ami tehénből van. És most kaptam egy csomó kecsketejet is, és mivel tejsavó bolond vagyok, ebből is azt gyártottam. A maradékkal barbárkodtam egyet, majd azt is elmesélem hamarosan. Szóval ebbe a szappanba most került tejszín is, kecsketej savó is, és még efölött nátrium laktát is.
A színezést kicsit elszámoltam, mert picit több lett a rózsaszín agyag, mint kellett volna, így már a téglaszín irányba hajlik, pedig tényleg szép rózsaszín árnyalatú agyagom van. Az egész szappan az alapszínét egy alkanna macerátum legvégétől kapta, ezért annyira halvány, hogy nagyon keresni kelljen a lila árnyalatot. A szemcsék is az alkannától származnak, amivel egy egész csíkot is kiemeltem. A cicákból nem csak lila van, ezen a fázisfotón látszik a többi is :)
Most kellettek rá ilyenek, mert csak ;) Az illatot sem kíméltem meg az újító hullámtól: a levendulát gerániummal bolondítottam meg. Így a tiszta klasszikus illat édes felhangot kapott. Azt hiszem, ez a szappan is épp olyan jó lesz, mint az elődei, habzó, ápoló, kíméletes, és szép. Különösen jól áll neki a tavaszi napfény :)

Lavender and almond milky soap
I repeat this soap again and again, always in a new formula. Actually it is made with extra pampering milks and in a new scent. The oils are coconut, olive (infused with lavender and a very few alkanet root, just for a light tone), lard, shea butter, almond oil and castor oil. Additives are cream from cow milk, whey of goat milk, and sodium lactate, pink kaolin clay. The dark line is the ground alkanet itself. Actually scented with lavender and geranium EOs. And the cats are just because of cuteness.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése