2016. szeptember 18.

OMH=ZMK, vagyis zab, méz, kecsketej, a mesterhármas

Ez a három összetevő olyan ütős szappant eredményez, hogy az OMH rövidítés az angol nyelvű fórumokon alapfogalommá vált. Nem hiába nagy kedvenc, csodát tesz bármilyen bőrrel, és megfelelően válogatott kísérőkkel a végeredmény gyakorlatilag hypoallergén. Szinte kötelező párja a kakaópor, ha az ember mintát szeretne belecsempészni, mert nemcsak színben, de bőrápoló képességével is illeszkedik az összhanghoz. Ha ilyen kíméletesnek szánt szappant készítek, mindig csökkentem a kókuszolaj arányát, és imádom disznózsírral pótoltatni a feladatait. Most is így tettem :)
A többi olaj: az elmaradhatatlan olíva, szójaolaj, kakaóvaj a latex-érzékenyek kedvéért, organikus pálmaolaj - így jól passzol majd az aranysárga színe a mézhez - és ricinusolaj. Ahogy fentebb említettem, mézzel, zabtejjel, és kecsketejporral készült. És itt be is fejezhetem az összetevők felsorolását. Ennek a szappannak a három szuper adalék mellett épp az egyszerűsége az erőssége. Ennek a kombinációnak majdnem olyan nehéz illatot találni, mint a körömvirágosoknak... grapefruittal illatosítottam hosszas morfondírozás után. A mintázással bizony meggondolatlan voltam egy pöttyet.
Eredetileg Clyde Slide volt a terv, aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve belecsempésztem egy kis cosmic wave-et. Nos, ha szappant készít az ember, nem igazán van idő a menet közben módosított tervek alapos átgondolására. Tök jól néztek ki a tetején a körök és recék, csak hát ami jól mutat az egyik irányból, az kevésbé a másikból. A második technika gyakorlatilag szétnyomta az elsőt, aminek így csak nyomai maradtak. Így a maradvány egy nagyon egyszerű és hagyományos kis minta, viszont csodás a tartalom :)

Classic OMH soap 
Very simple, very gorgeous :) The oil combination is: coconut, olive, lard, soybean, cocoa butter, organic red palm butter and castor oil. Additives: honey, oatmilk, goatmilk powder and coloured with cocoa powder. Scent: grapefruit. It was going to be a Clyde Slide, but at the middle of the pour I've found out that I want to try the cosmic wave technique. But the second swirl killed the first one, and a very simple and basic pattern came out. But finally this is a very yummy soap, so I like it :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése