2016. november 20.

Narancssárga borotvaszappan

Jó, tudom, bevállalós szín egy férfi szappanba, de nem volt szándékos. Egyszerűen csak ilyen a piros pálmaolaj még ennél sokkal alacsonyabb százalékban is. Szeretem is ezért, meg nem is, mert ugye pálmaolaj, aminek a használata ellenkezik az elveimmel, még ha organikus is. Épp ezért gondoltam most elhasználni az összes maradékot, így ennek a szappannak 30%-át adta. De vissza a történet elejére. A szappan rendelésre készült, ugyanis kolléganő férje felfedezte magának a pengés borotválkozást annak minden rituális körítésével egyetemben. A múltkori elég jól sikerült, de azóta továbbképeztem magam borotvaszappan ügyben. Bár sokáig tartotta magát az a gondolat, hogy agyagot használni jó ötlet, mostanában szinte mindenhol épp az ellenkezőjét írják. Állítólag kinyírja a pengét és a pamacsot is, úgyhogy ezzel a tudással könnyen lemondtam róla. A sztearinsav kötelező lenne, én viszont szándékosan kihagytam, mert érzékeny bőrű a megrendelő. Cserébe a ricinuson kívül csak kemény olajokat tettem bele: kókusz, kakaóvaj, és a pálma ugye :) Hogy mégis habozzon eléggé, egyrészt vegyes lúgozással és meleg eljárással készült, másrészt viszonylag sok nátrium laktátot adtam hozzá. Az állagát javítandó a megszokotthoz képest jóval több nyílgyökérporral vittem be az illóolajokat. A fent említett érzékeny bőr a citrusfélékre is érzékeny, amit kicsit sajnáltam, mert szerintem tök jó volna borotvaszappanhoz valami citrusos keverék. Helyette pasis cédrusfa illóolajat használtam, amit pálmarózsával bolondítottam meg. Tudom, furán hangzik, de pl. az Ember is nagyon szereti a pálmarózsa illatát, nagyon finomak együtt, és kifejezetten barátai az érzékeny bőrnek. Mielőtt meglepődnétek, hogy miért készül férfiszappan ridikül formában, megsúgom, hogy ez a húgomnak készült, mert neki pont a borotvaszappan volt a kedvence :) Remélem, egy ilyen felkelő nap színnel elég jól fognak indulni a reggelek.

Shave soap with dual lye method and HP
Red palm butter gave this beautiful colour that is 30% of oils. This is a very plain shave soap with coconut oil, cocoa butter, the above mentioned red palm butter and castor oil. Stearic acid and clays were left out deliberately. I have used dual lye method and HP to enhance the lather, and added extra amount of sodium lactate. Scented with cedarwood and palmarosa EOs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése